Desenvolvimento de Roridula gorgonias

Assuntos sobre plantas raras e/ou incomuns no Brasil. Heliamphora, Darlingtonia, Cephalotus, Genlisea, Catopsis, Aldrovanda, Stylidium, Ibicella Lutea, Triphyophyllum, Brocchinia, etc.
Responder
Avatar do usuário
rdrgobra
Membro ativo (5)
Membro ativo (5)
Mensagens: 7795
Registrado em: 27 Mar 2012, 19:51
Localização: Mogi das Cruzes - SP
Agradeceu: 922 vezes
Agradecimentos: 1145 vezes

Mensagem por rdrgobra »

Germinate this plant is a real challenge. Outside you Dalibor, I only know of two or three members of CPUK who succeeded in growing this protocarnivorous plant.

Already got germinate R. dentata? I ask this because this can be more difficult to germinate and take care of the other?

Best regards,

Rodrigo

Tradução livre:

Germinar esta planta é um verdadeiro desafio. Fora você Dalibor, sei apenas de mais dois ou três membros do CPUK que obtiveram sucesso no cultivo desta planta proto-carnívora.

Já conseguiu germinar R. dentata? Pergunto isso, pois esta consegue ser mais difícil de germinar e cuidar que a outra?

Atenciosamente,

Rodrigo


"Acho que a televisão é muito educativa. Todas as vezes que alguém liga o aparelho, vou para a outra sala e leio um livro."

Groucho Marx (1890-1977)
CZDalkan
Newbie
Newbie
Mensagens: 17
Registrado em: 08 Mai 2013, 12:01
Localização: Czech Republic, Frydek Mistek city
Contato:

Mensagem por CZDalkan »

I have no problem with germinating of R. gorgonias. Last year I had 2 seeds harvests. In July and august. This year in April. Last year seeds were sawed 1.3.2013 and this years 1.4.2013. Seeds from second sawing germinating very fast and 99% success. First photo of previous posts. First seeds sawings germinating just now and sprout are very very small. Success? I don´t know just now, they grows up.

I would like to try R. dentata, but no one offer them.

rdrgobra: as you wrote - Roridula is challenge, but gorgonias is defeated (for me) :)

google translator:

Não tenho nenhum problema com germinação de R. gorgonias . No ano passado tive duas sementes de colheitas. Em julho e agosto. Este ano, em abril. Sementes últimos anos foram serrados 1.3.2013 e 1.4.2013 deste ano. Sementes de segunda serrar germinação muito rápido e 99% de sucesso. Primeira foto de posts anteriores. Serração primeiras sementes germinam e brotam agora são muito, muito pequenas. Sucesso? Eu não sei exatamente agora, eles cresce.

Eu gostaria de tentar R. dentata , mas ninguém lhes oferecer.

rdrgobra: como você escreveu - Roridula é um desafio, mas gorgonias é derrotado (para mim) :)


Avatar do usuário
Felipe_Steinthaler
Membro ativo (5)
Membro ativo (5)
Mensagens: 4626
Registrado em: 28 Mai 2010, 13:42
Localização: São José dos Pinhais - PR
Agradeceu: 63 vezes
Agradecimentos: 75 vezes
Contato:

Mensagem por Felipe_Steinthaler »

doubt answered.... you have it, and nice to know that they're no problem for you, do you keep them in direct sun light to germinate?
I saw Kamil Pasek selling seeds of Dentata but it should be out of stock, I doesn't found in the czplants no more. Hope you can sprout them easy as well. : joia :


[url=http://www.carnivoras.com.br/viewtopic.php?f=13&t=14]Growlist And Wishlist (Lista de Plantas)[/url]

Let's Grow
CZDalkan
Newbie
Newbie
Mensagens: 17
Registrado em: 08 Mai 2013, 12:01
Localização: Czech Republic, Frydek Mistek city
Contato:

Mensagem por CZDalkan »

yes, direct sunshine.
the last few years I've sown seeds separately in shallow bowls. This year, I planted to parental plants. And it seems that the seeds have better conditions for germination. Maybe they have a better microclimate of the old soil than the new.

Kamil is my friend. He lives approx 6kilometers far away from me. Must ask him abour dentata. But is better to have new seeds (from another grower) because of the crossing and freshening plants

google trans:
sim, sol direto
Nos últimos anos tenho semeado as sementes separadamente em tigelas rasas. Este ano, eu plantei às plantas nativas. E parece que as sementes têm melhores condições para a germinação. Poderia ter melhor microclima da antiga terra do que o novo
Kamil vive cerca de 6 km de distância de mim. Pergunto-lhe dentatu. Mas é melhor ter novas sementes por causa dos produtos que cruzam e se refrescar.


Avatar do usuário
Felipe_Steinthaler
Membro ativo (5)
Membro ativo (5)
Mensagens: 4626
Registrado em: 28 Mai 2010, 13:42
Localização: São José dos Pinhais - PR
Agradeceu: 63 vezes
Agradecimentos: 75 vezes
Contato:

Mensagem por Felipe_Steinthaler »

Great and good luck with the new attempt to germinate them. Cool that you are Kamil's friend, should be huge his cultive. :o
I hope you find fresh seeds of Dentata, if you find it, let us know how was your experience with it :mrgreen:


[url=http://www.carnivoras.com.br/viewtopic.php?f=13&t=14]Growlist And Wishlist (Lista de Plantas)[/url]

Let's Grow
Cristiano E. Marques
Membro ativo (1)
Membro ativo (1)
Mensagens: 49
Registrado em: 21 Jun 2010, 13:26
Localização: Igrejinha- RS
Contato:

Mensagem por Cristiano E. Marques »

Hi Dalkan, has been a long time since a talked to you the last time. Sadly I dont have good news. My seedling died out, for unknow reasons. maybe were the substrate or the watering, I don't know. I wish I could have another oportunity with this plant another time.

Oi Dalkan, faz tempo que não falo contio. Infelizmente minha mudinha morreu. Não sei qual é o motivo, talvez o substrato ou a rega mal feita fosse os culpados. Espero ter outra chance com essa espécie.


PS: I'm going to Europe this summer (London, Paris and Munich) do you know where I can by some CPs seeds there?


CZDalkan
Newbie
Newbie
Mensagens: 17
Registrado em: 08 Mai 2013, 12:01
Localização: Czech Republic, Frydek Mistek city
Contato:

Mensagem por CZDalkan »

Hi,
here some tips to e-shop. I hope I helped at least a little bit
https://www.karnivoren-in-kultur.de/Start.html
https://www.wistuba.com/shop/

czech:
https://www.bestcarnivorousplants.net/


Responder
  • Tópicos Semelhantes
    Respostas
    Exibições
    Última mensagem